• nal 21. marec 2018 @12:58

    Známka sa zúžila? Aký bol dôvod?

  • Tono 22. marec 2018 @07:57

    Vsetky znamky Eurocept SK su v tomto formate, bud na vysku, alebo sirku, ta ukazka v emisnom plane bol asi len navrh, vyzeralo to skor na stvorec. Ja tento zaber ako symbol - reprezentacny most Slovenska, keby som to nepoznal povazujem za nestastny krok, dat UFO restauraciu, hrad a kostol sv. Martina na tu istu stranu je cudne riesenie,...skor na prvy pohlad to pripomina reklamu na retro dopravu, omnoho lepsi zaber na temu MOSTY by bol pohlad z boku nad Dunajom. Nepodarok zaber. Namiesto tych aut tam mohla byt nejaka lod pod mostom....a iny zaber mosta a bolo by to pre cely svet zrozumitelnejsie.

  • micka 23. marec 2018 @11:00

    Zaujímavý motív, pohľad na most a pilier s reštauráciou z auta cez jeho predné sklo, čo je námetovo filatelisticky viacnásobné využitie známky.

  • Tono 23. marec 2018 @12:29

    Nametova tema roka bola jasne stanovena .....MOSTY ....., vsetky ostatne doplnky ( auta, restauracia UFO, siluety v pozadi a nejaka zbytocna dvojcuara ) su zbytocne a mal tu vyniknut jasny obraz mostu, co sa zial autorovi vobec nepodarilo.

  • jur1 23. marec 2018 @15:26

    Na motívy tejto koláže vznikla ďalšia, asi ešte výstižnejšia (stačí si do google obrázkov zadať kusák kamenné námestie). To na odľahčenie. Ale návrh známky je naozaj absolútne mimo. Pre človeka, ktorý nepozná o čo ide to evokuje nejakú televíznu vežu, ale most určite nie. Pre viacnásobné využitie známky asi ešte odporúčam pridať na oblohu lietadlo, raketu s kozmonautom a bociana, k mostu jeden strom a kvet s lienkou a v aute oproti nech sedí nejaká osobnosť a známka bude absolútne univerzálna, na ktorúkoľvek tému. Celá zbierka autorov sa nielenže netrafila do umiestnenia siluet budov, ale ani do áut. U nás nikdy neboli bežné autá, ako vo svojej dobe luxusný kupé športiak aj v prehnitom kapitalistickom západnom Nemecku ručne vyrábaný VW Karmann Ghia, či ďalší tátoš z hnusného kapitalistického Talianska Fiat 1300 a jeho ďalšie verzie 1500 a 1800. Ešte odporúčam vytlačiť na tom nemožnom sivom matnom výkrese nejasnou tlačou a lepom, ktorý nelepí a skvost je na svete.

  • Monika Podolská (POFIS) 26. marec 2018 @11:33

    Poštová známky EUROPA: Mosty prezentuje súťažný návrh na Most SNP od trojice architektov: Jozefa Lacka, Ladislava Kušníra Ivana Slameňa z roku 1967, ktorý sa nachádza v Archíve Ústavu architektúry SAV. Autorkou dizajnu známky a koncepcie celej emisie je grafická dizajnérka Ľubica Segečová, ktorá sa rozhodla most prezentovať tak, ako ho plánovali architekti. Z tohto dôvodu autá idúce po moste sú len fiktívnou kolážou dobových reálií a nie historickým záberom na most.

    Realizačná komisia dôsledne zvažovala koncepciu tohto návrhu, o ktorého realizácii sa živo diskutovalo. Nakoniec prevážil názor, že ak sa podčiarkne dobový charakter architektonickej štúdie, tak by mohla by byť táto známka odlišná od ostatných európskych štátov, ktoré v tejto emisii budú prezentovať súčasné pohľady na mosty, a preto by mohla zabodovať aj v súťaži o najkrajšiu známku EUROPA, v ktorej sa nám doteraz nepodarilo uspieť.

  • rsvitok 28. marec 2018 @17:03

    Umelecká stránka tej známky je naozaj dobrá a výtvarné poňatie celkom určite splní odlišnosť od ostatných štátov, pri vnímaní, čo si ľudia predstavujú pod slovom most. Ale obávam sa, že naša známka znovu nebude víťazom. Nie preto, žeby nato dúfam nemala. Zatiaľ som videl len návrh a ak to bude tlačiť Poštovní tiskárna cenin Praha a nie Rempo Hradištko, potom to môže byť naozaj dobrá známka. Bude to preto, že väčšina ľudí bude očakávať po termínom most, skutočný reálny most, od najstarších mostov až po najnovšie. Most, ktorý ich osloví svojou krásou či zaujímavým technicko architektonickým riešením. Neopakujeme znovu chybu z minulosti? Namiesto lesa sme dali zlomený buk, ako hrad sme dali zrúcaninu. A to máme lesy i hrady, ktoré sú naozaj krásne. Iste, ten zlomený buk a zrúcanina hradu sú zaujímavé, aj celkom pekné a určite ojedinelé i odlišné od ostatných krajín. Akú cenu získali?
    Budem rád, ak sa mýlim a naša známka zaboduje..:-)

  • nal 28. marec 2018 @22:29

    Pani Podolská, len dve vsuvky:
    - prečo sa menil formát známky?
    - celkom vtipné a pohľadom podobné mi prídu fínske známky http://europa-stamps.blogspot.sk/2017/10/finland-2018.html

  • Monika Podolská (POFIS) 29. marec 2018 @07:02

    Aby bol zachovaný rozmer väčšiny doterajších emisií EUROPA.

  • jur1 6. apríl 2018 @19:32

    Pani z Pofisu sa snažila situáciu zachrániť vysvetlením, prečo na známke nie je most z tradičného pohľadu, ale z mostovky. Ale známka sa s popisom nepredáva a na prvý pohľad musí byť jasné o čo ide. Ináč nezaujme. Dnes nie je čas známku študovať dni a týždne a získavať o jej motíve nejaké informácie. A asi len autorka a zopár jej podporovateľov verí, že zaujme. Nechcem vydávať súdy vopred, ale mám taký pocit. Dať na známku návrh, projekt, či nejakú vizualizáciu je totálne mimo. Dnes sa také vizualizácie robia bežne pri projekte každej stavby, v kuchynskom, či kúpeľňovom štúdiu vám ich dokonca urobia na počkanie. Kedy vydáte známku s návrhom kuchyne? To sme ale dopadli, keď na známkach máme nejaké súčasti projektov stavieb a nie samotné stavby.
    Nal má naozaj pravdu, že aj Fínsko vydalo mosty, či skôr nejaké lávky z podobného pohľadu, ale tam je vďaka zachytenému okoliu jasné o čo ide. Fínsko už pred rokmi stavilo na prirodzenú farebnosť a zachytenie reálnej prirodzenej krásy prírody. Inovácia je v ich zvláštnom výreze, niekedy aj tvare, keďže ide o samolepky. Preto sú fínske známky také obľúbené aj medzi nefiletelistami. Jednoduchosť nie je strohosť.

  • Tono 15. apríl 2018 @08:49

    obrazok z emisneho planu zmizol, dufam ze znamka bude ina, verme, ze to bude vystiznejsi navrh na temu Mosty Eurocept 2018

  • nal 24. apríl 2018 @09:50

    Tono, nezmizol. Je tam pečiatka a v naozaj hroznej kvalite tlače.
    Neodpustím si to - to v Pofise nevidíte tú nekvalitu tlače známok?!
    Od momentu, čo tlač zabezpečujú REMeselnícke POtreby, je to naozaj katastrófa.
    Vy si podlamujete konár na ktorom sedíte. Dnes naozaj stačí vytlačiť na pošte samolepku s QR kódom, filatelisti rozpredajú svoje zbierky a na konci dňa sa Pofis rozpustí...
    Naozaj je to o kamarátskych kšeftoch? O tom, že po 100/25 rokoch má končiť tvorba česko/slovenská tvorba známok?!
    To nie je len o mojom názore, má ho viacero filatelistov.

  • Monika Podolská (POFIS) 24. apríl 2018 @10:46

    Problémy s tlačou, ako aj lepivosťou poštových známok sú spôsobené novým typom papiera, ktorý vyrobila spoločnosť Security Paper Mill s novými, tajnými ochrannými prvkami, ktoré mali zabrániť sekundárnemu použitiu známok v poštovom styku, ktorého prípady Slovenská pošta, a.s., zaznamenala v posledných rokoch. Nevýhodou papiera je väčšia poréznosť spôsobujúca na jednej strane absorbovanie lepidla slúžiaceho na nalepenie známky (ťažšia priľnavosť) a na strane druhej rozpíjanie tlačiarenskej farby, takže motív známky vyzerá málo kontrastný (Spoločné vydanie s Rumunskom / OH PyeongChang). Tento deficit sa výrobca známok snažil kompenzovať zmenou kalibračnej krivky v tlačiarenskom stroji, ktorá ale zasa spôsobuje väčší kontrast vytlačeného motívu (PH v PyeongChangu / K. Zachar). Vzhľadom na vyššie uvedené problémy bude výrobca známok ďalšie poštové známky, vrátane emisie EUROPA: Most SNP v Bratislave, tlačiť v kooperácii s Poštovní tiskárnou cenin Praha, a.s., na hladenom papieri s fluorescenčnou vrstvou, vyrobenom spoločnosťou Tullis Russell.

    POFIS

  • nal 25. apríl 2018 @11:15

    Ďakujem p. Podolská za rýchlu reakciu.
    Ak tomu správne rozumiem, Pofis bude už napriamo opäť spolupracovať s Poštovní tiskárnou cenin Praha?
    Ďakujem za odpoveď.

  • rsvitok 8. november 2018 @17:53

    Žiaľ, nemýlil som. Výsledky súťaže sú už známe. Kde skočila "známka odlišná od ostatných európskych štátov"?
    Viac na http://www.posteurop.org/showNews?selectedEventId=34771.

Pripojte sa k nám na facebooku