Blahorečenie Jána Pavla II.

Pridať do obľúbených
  • 1_1 25. február 2011 @10:26

    V emisnom plane sa objavila nova znamka Blahorečenie Jána Pavla II.
    Zaujimave, ze posta na to zareagovala, ked sa nespamatala pri jeho umrti.
    Mozno by stalo za zvazenie vydat ju ako spolocne vydanie s Vatikanom.
    Co myslite?

  • dravec 25. február 2011 @22:41

    Uplne suhlaim s 1_1. Tema uz nie je aktualna. Jan Pavol II. zomrel v roku 2005 a od tohto roku ziadna znamka...
    Kto schvaluje emisny plan?

  • 1_1 26. február 2011 @20:59

    Ja nie som proti jej vydaniu, ale v prvom rade mala byt najprv vydana pri umrti a teraz sa malo rozmyslat, ci sa vyda aj k blahoreceniu. Takto je to cudne.

  • m_gerec 7. marec 2011 @12:44

    Mna zase zaujali 3 udaje: nominalna hodnota 0,40 Eur, tlacovy list - 4 znamky a naklad 100 tisic kusov. Tieto tri udaje nejako neladia, naklad a TL by zodpovedali drahsej tlacovej technike - OTp ale pri tomto nominale hrozi spekulativne skupovanie. Mozno to bude ofset, ale preco potom len 100 tisic kusov, ked 0,40 Eur je najpouzivanejsia hodnota? Bude to predsa len OTp s pouzitim Horniakovej rytiny z roku 2003?

  • Monika Podolská (POFIS) 7. marec 2011 @13:00

    Dobrý deň,
    tlačová úprava tejto emisie bude upravený tlačový list so štyrmi známkami. Tlačová technika bude oceľotlač z plochej platne v kombinácii s ofsetom. Emisia je dodatočne doplnená do emisného plánu a náklad známok je stanovený podľa potrieb POFISu a SP, a. s.

  • fpalaticky 7. marec 2011 @16:25

    Mňa by len zaujímalo, či náhodou nebude táto známka znova vydaná ako samolepka, alebo po vzore ČR aj ako klasická známka aj ako samolepka. Ja osobne tým nálepkám nejako neviem prísť na chuť...

  • Monika Podolská (POFIS) 7. marec 2011 @16:28

    Myslím, že uvedená technika tlače je dôkazom toho aká bude známka, teda v žiadnom prípade nie samolepková.

  • fpalaticky 7. marec 2011 @16:35

    Ano, bolo mi to jasné, no nikdy nie je isté že sa to do vydania zmeniť nemôže, hlavne po našich skúsenostiach so zmenamy v emisnom pláne.
    Ďakujem, potešili ste ma.

  • karol 8. marec 2011 @13:17

    Vážení prispievatelia, v Trenčíne máme iné starosti. Pri príležitosti blahorečenia pápeža Jána Pavla II. usporiadame v kostole sv.Rodiny Trenčín-Juh v dňoch 27.4.-4.5.2011 propagačnú filatelistickú výstavu k Apoštolským cestám pápeža Jána Pavla II. po Slovensku. Náklady na výstavu ?- dovoz rámov-inštalácia, plagát, kašet, doprovod návštevníkov,.. zadarmo. Prezentujeme filateliu na verejnosti a nevedieme žabo-myšie vojny.
    Ak nám POFIS vyhovie, tak budeme ľuďom aj predávať FDC a známky z plánovanej emisie - bez nároku na honorár. A o tomto filatelia je.

  • 1_1 10. marec 2011 @14:45

    Ta znamka sa mi zdala hned povedoma a naozaj je to dvojca znamky vydanej z roku 2003. Skoda, ze nema rovnake rozmery a nebude samolepkou ako povodna. Nerozmyslate o tom, ci by to nebolo lepsie? Taktiez aj celkove prevedenie harceka by mohlo byt podobne tomu z roku 2003. Bola by to krasna seria.

  • Monika Podolská (POFIS) 10. marec 2011 @15:13

    Dobrý deň,
    podľa Vášho príspevku vidieť, ako sú názory filatelistov rozdielne. V roku 2003 bolo vydanie poštovej známky Ján Pavol II vo forme tlačového listu so samolepkovými známkami veľmi kritizované. Teraz, keď sa táto známka konečne vydá ako oceľorytina, ozývajú sa hlasy, aby bola vydaná znovu ako samolepka.
    Táto známka bude vydaná ako oceľorytina v kombinácii s ofsetom na tlačovom liste so štyrmi známkami, takže bude prvému vydaniu, okrem výtvarného návrhu, podobná aj formou upraveného tlačového listu.

  • peter 10. marec 2011 @17:46

    Dobrý deň, pán 1_1, naozaj som prekvapený Vašim názorom. Keď v roku 2003 vyšla známka na TL ako samolepka, tak sme to (oprávnene) kritizovali, a keď sa k tomu pridalo zistenie, že farby nie sú stále, kritika získala ďalšie opodstatnenie. Teraz, keď sa vyskytla vhodná príležitosť známku opäť vydať vo vyhotovení klasickým výrobným postupom, teda základne ako rytinu, možno túto skutočnosť považovať ako satisfakciu.
    A už vôbec nepovažujem za dôvodné tieto dve vydania spájať do nejakej "série". Ale na druhej strane Vám v žiadnom prípade neuberám Vaše právo vysloviť Váš názor...

  • 1_1 11. marec 2011 @15:26

    Dakujem POFISU-u za odpoved, vcelku ma uspokojila.

    K panovi petrovi: nechapem co maju ludia proti samolepkam, ved su praktickejsie. Mnohe krajiny vydavaju nielen harceky a TL (USA fauna), ale aj vyplatne znamky ako samolepky (USA, Nemecko, Rusko, Francuzsko). Len treba pouzit ich techniku tlace a nerobit pokusy. Pozrite si harcek 1000r. mesta Jaroslavl. Dynamicke a moderne veci su spojene s historiou. Jednoducho elegantne. http://home.nestor.minsk.by/fsunews/russia/2010/ru1675.html . SP vydava privela samostatnych znamok, ktore nemaju pokracovatela. Vid Lesy SR - Dekret-Matejovie, vyplatna orchidea... Ani emisie ako sport, alebo osobnosti, od ktorych sa jednotnost ocakava, take nie su. Hladam preto akoze serie, aj ked jedna znamka od druhej vyjde az o 8 rokov. Preto nase znamky zberatelov nelakaju. Zopar samolepiek a 3D znamka zazrak neurobia. Netreba si namyslat, ze ked sme mali 2-3 najkrajsie znamky sveta, tak budeme z toho zit 30 rokov. Je to ako z autom roka, je naj, ale napriek tomu kolko ludi si ho kupi?

  • m_gerec 12. marec 2011 @15:00

    Ja si tiez myslim, ze netreba robit pokusy a opicit sa po vselijakych experimentoch. Stavajme na osvedcenych a nam vlastnych tlacovych technikach, ktore nam priniesli uspech. Postova znamka nech v prvom rade plni svoju postovu funkciu a k tomu patri aj pocetne umiernena znamkova tvorba. Chcel by som vidiet nazory rakuskych, francuzskych, holandskych atd. filatelistov, ci su nadseni z nadprodukcie a experimentalnych vydani svojich krajin...

  • peter 12. marec 2011 @23:53

    Pán 1_1, pripúšťam, že samolepiace známky vydané k príležitostiam zvýšenej korešpondencie môžu mať isté praktické výhody, akceptuje to aj náš vydavateľ formou známkových zošitkov k Veľkej noci a k Vianociam. Ale či ich využije na tieto účely aj bežný spotrebiteľ, to je otázne... Zo zberateľského hľadiska však tradícia určite dominuje, a obľúbenejšie sú známky vyhotovené klasickou technikou. Rešpektujem tiež, že každý zberateľ si svoju zbierku vytvára podľa vlastných záujmov a vkusu. Môže to byť aj báze rovnakých námetov. Osobne by som bol však rád, keby také známky ako Kvet - Ľalia a Europa - prázdniny z roku 2004 už nemali podobné "do série"... Nemôžem súhlasiť s tvrdením, že naše známky zberateľov nelákajú, je dosť dôkazov, že o naše známky je záujem aj zahraničí.

  • korbic123 13. marec 2011 @17:00

    Súhlasím s pánom Petrom, že bežný užívateľ poštových služieb, pri frekvencii s akou občania korešpondujú asi príliš veľké výhody nepocítia. Ja som presvedčený, že sú to skôr ekonomické dôvody, ktoré priniesli tieto formy prevedenia známok. Myslím si, že tvrdenia o atraktívnosti takéhoto druhu známok nie sú pri slovenských známkach opodstatnené. Grafické prevedenie,ktoré sa snaží pôsobiť dojmom rytiny je slušne povedané dosť rozpačité. Kedysi platilo, že to čo sa v umení tvári ako niečo hodnotnejšie ako v skutočnosti je - je gýč. Pánovi 1_1 odkazujem, že ešte existujú aj nálepky na banánoch, aj tie bývajú celkom zaujímavé.