Obchodné podmienky

  1. 1 Úvodné ustanovenia

    1. 1.1 Predaj filatelistického tovaru je služba poskytovaná na základe týchto obchodných podmienok (ďalej len „OP“)
    2. 1.2 Táto služba je poskytovaná prostredníctvom odboru POFIS.
  2. 2 Tuzemský predaj

    1. 2.1 Priamy predaj
      1. 2.1.1 Realizuje sa prostredníctvom predajní POFIS, nachádzajúcich sa na Nám. slobody 27, 817 98 Bratislava, Odborárskom nám. 6, 811 07 Bratislava.
      2. 2.1.2 Predaj sa uskutočňuje v hotovosti. Poštové známky sa predávajú za nominálnu hodnotu, ostatný filatelistický tovar za ceny v zmysle Tarify SP. Zľavy sa pri priamom predaji neposkytujú.
    2. 2.2 Zásielkový predaj
      1. 2.2.1 Realizuje sa na základe písomnej objednávky (stálej – na celoročný odber podľa emisií, príloha 1 alebo jednorázovej, príloha 2), doručenej na adresu: Slovenská pošta, a. s., POFIS, Nám. slobody 27, 817 98 Bratislava. Objednávku možno SP doručiť aj faxom na č. 02 544 199 13, alebo elektronickou poštou na adresu pofis.obchod@slposta.sk.
      2. 2.2.2 Objednaný tovar sa zasiela zásielkou na dobierku.
      3. 2.2.3 Poštové známky sa predávajú za nominálnu hodnotu, ostatný filatelistický tovar za ceny v zmysle Tarify SP. Vyplnením a zaslaním písomnej objednávky vzniká zákazníkovi povinnosť zaplatiť dobierkovú sumu (cenu objednaného tovaru) + poštovné v zmysle Tarify SP.
      4. 2.2.4 Ročná objednávka bude vybavená podľa požadovaného intervalu zaslania vyznačeného v objednávke.
      5. 2.2.5 Jednorazová objednávka bude vybavená v rozsahu dispozičných možností, t.j. v termíne a množstve podľa vlastných prevádzkových možností.
      6. 2.2.6 Dodacia lehota tovaru je: 7 pracovných dní
      7. 2.2.7 SP môže v prípade, ak si to výroba objednaného tovaru alebo iné okolnosti vyžiadajú dodacie lehoty predĺžiť. SP je povinná objednávku zákazníka splniť do 30 dní od jej doručenia.
    3. 2.3 Tuzemský predaj na základe uzatvorenej kúpnej zmluvy
      1. 2.3.1 Tuzemský záujemca o pravidelný odber filatelistického tovaru ma možnosť uzatvoriť s SP kúpnu zmluvu, v ktorej budú bliŽše špecifikované podmienky predaja tovaru.
  3. 3 Zahraničný predaj

    1. 3.1 Zásielkový predaj
      1. 3.1.1 Realizuje sa na základe písomnej objednávky (stálej – na celoročný odber podľa emisií, príloha 3 alebo jednorázovej, príloha 4), doručenej na adresu: Slovenská pošta, a. s., POFIS, Nám. slobody 27, 817 98 Bratislava. Objednávku možno SP doručiť aj faxom na č. +421 2 544 199 13, alebo elektronickou poštou na adresu pofis.trade@slposta.sk. Objednávku, ktorá nespĺňa všetky náležitosti, je SP oprávnená odmietnuť alebo vrátiť objednávateľovi na doplnenie a zároveň mu na to poskytnúť primeranú lehotu. Po uplynutí lehoty na doplnenie alebo opravu sa na takúto objednávku neprihliada.
      2. 3.1.2 Objednávka bude vybavená v rozsahu dispozičných možností SP, t.j. v termíne a množstve podľa prevádzkových možností SP.
      3. 3.1.3 Tovar je do zahraničia expedovaný až po úhrade fakturovanej ceny tovaru na účet SP. Cenu tovaru zákazník platí na základe preddavkovej faktúry, ktorú mu SP zašle spolu s potvrdenou objednávkou na adresu uvedenú v objednávke. Ak to umožňuje krajina určenia, tovar môže byť na základe žiadosti zákazníka zaslaný aj na dobierku.
    2. 3.2 Zahraničný predaj na základe uzatvorenej kúpnej zmluvy
      1. 3.2.1 Zahraničný záujemca o pravidelný odber filatelistického tovaru má možnosť uzatvoriť s SP kúpnu zmluvu, v ktorej budú bližšie špecifikované podmienky predaja tovaru.
    3. 3.3 Cena a platobné podmienky
      1. 3.3.1 Poštové známky sa predávajú za nominálnu hodnotu, ostatný filatelistický tovar za ceny v zmysle Tarify SP.
      2. 3.3.2 Ceny za známky a ostatný filatelistický tovar určené do krajín, ktoré nemajú spoločnú menu EURO sa prepočítavajú na konvertibilnú menu (CZK, USD, ...) kurzom ECB ku dňu fakturácie.
      3. 3.3.3 Pri predaji tovaru osobe identifikovanej pre DPH v rámci EÚ sa DPH nefakturuje. Na faktúrach sa uvádza text: “Tovar oslobodený podľa § 43 zákona č. 222/2004 Z.z. o DPH v platnom znení a v zmysle článku 138 smernice Rady 2006/112/ES z 28.novembra 2006“. Osoby identifikované pre DPH z krajín EÚ uvedú identifikačné číslo platiteľa DPH (t.j.VAT) hneď pri zaslaní objednávky, respektíve pri uzatváraní kúpnej zmluvy.
      4. 3.3.4 Pri predaji tovaru osobám neidentifikovaným pre DPH v rámci EÚ sa k cene tovaru fakturuje DPH.
      5. 3.3.5 Pri predaji tovaru zákazníkom, ktorí majú bydlisko alebo sídlo mimo EÚ, je tovar od DPH oslobodený.
      6. 3.3.6 Spôsoby úhrady kúpnej ceny:
        • bankovým prevodom:
          • zákazníci z krajín EÚ pri úhrade platieb v EUR:
            IBAN: SK530200 000182008402012
            SWIFT: SUBASKBX
          • ostatní zahraniční zákazníci na číslo účtu: 182 – 8402012/0200
        • Eurogirom
        • na dobierku (ak to umožňuje krajina určenia)
    4. 3.4 Expedícia tovaru a platobné podmienky
      1. 3.4.1 Tovar je expedovaný podľa dispozičných možností SP.
      2. 3.4.2 Dodacia lehota tovaru do zahraničia je:
        • 14 pracovných dní pre dodanie v rámci Európy
        • 20 pracovných dní pre dodanie do ostatných štátov sveta
        SP môže v prípade, ak si to výroba objednaného tovaru alebo iné okolnosti vyžiadajú dodacie lehoty predĺžiť. SP je povinná objednávku zákazníka splniť do 30 dní od jej doručenia.
      3. 3.4.3 Poštovné :
        Česká republika
        5,70 EUR
        Európa
        6,90 EUR
        ostatné štáty sveta
        10,70 EUR
        Pre všetky tuzemské osoby a nezdaniteľné osoby so sídlom v členskom štáte, alebo treťom štáte je cena poštovného fakturovaná bez DPH ako oslobodené plnenie (univerzálna služba). Pre zdaniteľné osoby so sídlom v členskom štáte alebo treťom štáte bude cena poštovného fakturovaná bez DPH v zmysle § 15 odst. 1 Zákona o DPH.
  4. 4 Internetový predaj

    1. 4.1 Objednávka
      1. 4.1.1 Internetový predaj sa realizuje na základe objednávky uplatnenej priamo na internetovom portáli www.pofis.sk (vložením tovaru do košíka, následným vypísaním povinných údajov na objednávke a zaplatením konečnej ceny prostredníctvom elektronického bankovníctva).
      2. 4.1.2 Zmluvný vzťah medzi SP a zákazníkom vzniká prijatím riadne vyplnenej objednávky. Zákazník je povinný uviesť pravdivé údaje bezprostredne potrebné k vzniku zmluvného vzťahu medzi ním a SP. V prípade zmeny údajov je zákazník povinný bezodkladne zaslať na adresu SP opravu týchto údajov. Ak vzniknú pri vyhodnocovaní objednávky nejasnosti SP kontaktuje zákazníka na telefónnom čísle alebo na e-mailovej adrese uvedených v objednávke.
      3. 4.1.3 V prípade, ak zákazníkovi objednaný tovar nevyhovuje, môže objednávku zrušiť (stornovať) do 48 hodín od jej odoslania.
      4. 4.1.4 Objednávku zákazník zruší zaslaním e-mailovej správy na adresu pofis.online@slposta.sk. V e-mailovej správe je okrem oznamu o zrušení objednávky nevyhnutné uviesť číslo objednávky a číslo účtu na ktorý zákazník žiada vrátiť už zaplatenú kúpnu cenu tovaru a zaplatené poštovné.
      5. 4.1.5 SP vráti zákazníkovi zaplatenú kúpnu cenu za tovar objednaný na základe zrušenej objednávky a zaplatené poštové najneskôr do 15 dní odo dňa prijatia oznámenia o zrušení objednávky, nie však skôr, ako bola kúpna cena pripísaná na účet SP. Ak bol tovar už expedovaný, zákazníkovi SP poštovné nevracia a zaplatenú kúpnu cenu za tovar objednaný na základe zrušenej objednávky SP vráti zákazníkovi do 15 dní odo dňa vrátenia expedovaného tovaru späť SP, nie však skôr, ako bola kúpna cena pripísaná na účet SP.
    2. 4.2 Zasielacie podmienky
      1. 4.2.1 Dodacia lehota pri režime on-line predaja cez internetový obchod www.pofis.sk je:
        • status „na sklade“ do:
          • 7 pracovných dní pre dodanie v rámci SR
          • 14 pracovných dní pre dodanie v rámci Európy
          • 20 pracovných dní pre dodanie do ostatných štátov sveta
        • status „nedostupný tovar“ – tovar je vypredaný, nedá sa objednať
        SP môže v prípade, ak si to výroba objednaného tovaru alebo iné okolnosti vyžiadajú dodacie lehoty predĺžiť. SP je povinná objednávku zákazníka splniť do 30 dní od jej doručenia.
    3. 4.3 Cena a platobné podmienky
      1. 4.3.1 Poštové známky sa predávajú za nominálnu hodnotu, ostatný filatelistický tovar za ceny v zmysle Tarify SP.
      2. 4.3.2 Pri predaji tovaru osobe identifikovanej pre DPH v rámci EÚ sa DPH nefakturuje. Na faktúrach sa uvádza text: “Tovar oslobodený podľa § 43 zákona č. 222/2004 Z.z. o DPH v platnom znení a v zmysle článku 138 smernice Rady 2006/112/ES z 28.novembra 2006“. Osoby identifikované pre DPH z krajín EÚ uvedú identifikačné číslo platiteľa DPH (t.j.VAT) pri zaslaní objednávky.
      3. 4.3.3 Pri predaji tovaru osobám neidentifikovaným pre DPH v rámci EÚ sa k cene tovaru fakturuje DPH.
      4. 4.3.4 Pri predaji tovaru zákazníkom, ktorí majú bydlisko alebo sídlo mimo EÚ, je tovar od DPH oslobodený.
      5. 4.3.5 Spôsob úhrady kúpnej ceny
        Kúpna cena v internetovom obchode sa uhrádza prostredníctvom produktu elektronického bankovníctva VÚB, a. s., s názvom eCard VÚB, ktorý umožňuje pri platbe akceptovať platobné karty zákazníkov typu MasterCard a VISA. Po zvolení úhrady kúpnej ceny platobnou kartou bude zákazníkovi vygenerovaný formulár, do ktorého vyplní požadované údaje o svojej platobnej karte a potvrdí úhradu kúpnej ceny. Údaje zákazníka o jeho platobnej karte pri prenose údajov sú chránené bankou a internetový obchodník k ním nemá žiadny prístup, čím je pre zákazníka garantovaná bezpečnosť použitia jeho platobnej karty a vylúčená možnosť jej zneužitia. Platba zákazníka je po akceptácii jeho platobnej karty ihneď oznámená obchodníkovi (SP).
    4. 4.4 Expedícia tovaru a platobné podmienky
      1. 4.4.1 Tovar je expedovaný podľa dispozičných možností SP, až po úhrade ceny tovaru na účet SP a vždy súčasne s faktúrou.
      2. 4.4.2 Ku kúpnej cene bude pripočítané poštovné v nasledovnej výške:
        cena v rámci Slovenskej republiky
        2,20 EUR
        Česká republika
        5,70 EUR
        krajiny Európy
        6,90 EUR
        ostatné štáty sveta
        10,70 EUR
        Pri nákupe nad sumu 75,00 EUR SP poštovné neúčtuje.
        Pre všetky tuzemské osoby a nezdaniteľné osoby so sídlom v inom členskom štáte, alebo treťom štáte je cena poštovného fakturovaná bez DPH ako oslobodené plnenie (univerzálna služba). Pre zdaniteľné osoby so sídlom v inom členskom štáte alebo treťom štáte bude cena poštovného fakturovaná bez DPH v zmysle § 15 odst. 1 Zákona o DPH.
  5. 5 Spoločné ustanovenia pre zásielkový predaj a internetový predaj

    1. 5.1 Spôsob dodania tovaru
      1. 5.1.1 SP zasiela tovar formou doporučeného (resp. poisteného) listu/balíka 1. triedy. V každej zásielke je priložená faktúra - daňový doklad, ktorá zároveň slúži ako záručný list a ako aj dodací list. Tovar zostáva až do zaplatenia celej kúpnej ceny vo vlastníctve SP.
      2. 5.1.2 Ak tovar alebo oznámenie o uložení na pošte nie je zákazníkovi doručené do 7 pracovných dní (alebo do lehoty podľa krajiny určenia) po oznámení expedície e-mailom, zákazník sa môže o objednanom tovare informovať na svojej dodávacej pošte alebo na kontaktných adresách uvedených na stránke internetového obchodu. Bližšie informácie o objednanom tovare a možných dôvodoch nedoručenia SP zákazníkovi preverí a následnú informáciu poskytne emailom.
    2. 5.2 Odstúpenie od zmluvy
      1. 5.2.1 Zákazník je oprávnený bez uvedenia dôvodu odstúpiť od zmluvy do 7 pracovných dní odo dňa prevzatia tovaru alebo od uzavretia zmluvy o poskytnutí služby. Písomné odstúpenie od zmluvy spolu s tovarom, číslom objednávky a prípadne kópiou faktúry je potrebné do uvedenej lehoty doručiť na adresu: Slovenská pošta, a.s., POFIS, Námestie slobody 27, 817 98 Bratislava. Doručením odstúpenia zákazníka od zmluvy sa zmluva od začiatku ruší.
      2. 5.2.2 SP je povinná v prípade odstúpenia od zmluvy prevziať tovar späť. Vrátený tovar musí byť kompletný v nedemontovanom a neporušenom stave, pričom súčasťou zásielky je aj pôvodné balenie a označenie.
      3. 5.2.3 SP vráti zákazníkovi cenu zaplatenú za tovar najneskôr do 15 dní odo dňa prijatia oznámenia o odstúpení od zmluvného vzťahu. Náklady na vrátenie tovaru znáša zákazník len v tom prípade, ak tovar plne zodpovedal kvalitatívnym požiadavkám a nebol vadný.
    3. 5.3 Odoslaním vyplnenej objednávky zákazník súhlasí so spracovaním svojich osobných údajov. SP sa zaväzuje, že bude spracovávať osobné údaje poskytnuté zákazníkom v súlade so zákonom č. 428/2002 Z. z. o ochrane osobných údajov, v platnom znení. SP zodpovedá za ochranu osobných údajov uvedených v objednávke, ktoré budú použité pre vnútornú potrebu na účely štatistického spracovania a marketingové účely.
  6. 6 Reklamácie

    1. 6.1 Zákazník môže reklamovať:
      • a) poškodený, chýbajúci alebo zničený tovar v zásielke okamžite po prevzatí zásielky (v prípade, že poškodenie bolo zjavné), resp. najneskôr nasledujúci pracovný deň po dodaní (v prípade, že poškodenie nebolo zjavné pri dodaní),
      • b) nesprávne vybavenie objednávky v lehote 7 pracovných dní od doručenia tovaru,
      • c) vady zaslaného tovaru v lehote do 24 mesiacov od prevzatia tovaru. Záručná doba je 24 mesiacov. Ak je na predávanej veci, jej obale alebo návode k nej pripojenom vyznačená lehota na použitie, neskončí sa záručná doba pred uplynutím tejto lehoty.
    2. 6.2 Reklamáciu podľa bodu 6.1 písm. a) je potrebné uplatniť na pošte, ktorá zásielku dodala. Postup pri uplatňovaní reklamácií upravuje Reklamačný poriadok SP, ktorý je dostupný na každej pošte. Doba reklamácie začína plynúť od jej prijatia na pošte. V prípade reklamácie poštovej služby, ktorá bola poskytnutá v súvislosti s dodaním tovaru v zahraničí, sa reklamácia posudzuje v zmysle platných Aktov SPÚ.
    3. 6.3 Reklamáciu podľa bodu 6.1 písm. b) a c) je možné podať písomne s uvedením podrobného popisu reklamovanej skutočnosti na adrese POFIS, Námestie slobody 27, 817 98 Bratislava.
    4. 6.4 Zákazník nemôže vrátiť tovar z dôvodu nepredajnosti.
  7. 7 Záverečné ustanovenia

    1. 7.1 Tieto obchodné podmienky sú záväzné pre všetkých používateľov služby predaj filatelistického tovaru a SP. Zmluvné vzťahy sa riadia právnym poriadkom Slovenskej republiky.
    2. 7.2 Úplné znenie týchto obchodných podmienok je k dispozícii na poštách a internetovej adrese SP (www.pofis.sk), na požiadanie na Zákazníckom servise SP, a. s.
    3. 7.3 Nadobudnutím účinnosti týchto obchodných podmienok strácajú platnosť Obchodné podmienky, ktoré nadobudli účinnosť 20. 5. 2010, pričom právne vzťahy vzniknuté v zmysle týchto podmienok zostávajú nedotknuté.
    4. 7.4 Tieto obchodné podmienky nadobúdajú platnosť dňom schválenia a účinnosť 20. 10. 2010.